CFO till Västervik Miljö & Energi AB

Placeringsort: Västervik

Brinner du också för en hållbar framtid? Då har du kommit rätt. Miljö- och hållbarhetsfrågor ligger oss varmt om hjärtat.

CFO TILL VÄSTERVIK MILJÖ & ENERGI AB

Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur. Vi erbjuder tjänster och produkter inom elnät, stadsnät, vatten, fjärrvärme, avfall & återvinning samt entreprenad. Vårt ledningssystem är certifierat enligt ISO 9001, 14001 och 45001. Vårt arbete styrs av
vår vision som är: "Energi till Västervik. Med engagemang och innovation leder och utvecklar vi miljö- och energitjänster för framtida generationer", och vår affärsidé som lyder: ”För en hållbar framtid. Vi utvecklar och levererar lokala och hållbara energitjänster för kundens behov”.

Uppdraget

Som CFO hos oss bidrar du, och gör skillnad, i ett arbete av stort värde för framtida generationer. Det är ett brett och variationsrikt arbete som präglas av ett öppet, prestigelöst och framtidsorienterat arbetsklimat. Du kommer jobba nära våra olika verksamheter och rapportera till VD. Naturligtvis ingår du i vår ledningsgrupp.

Du får ansvar över flera viktiga områden. Främst gäller det ekonomistyrning med redovisning och rapportering, du har även övergripande ansvar för andra områden så som inköp, HR och kvalitet. Till din hjälp har du ditt team med tiotalet kvalificerade medarbetare, alla experter inom sina respektive områden.

Förutom att vara en ledare som säkerställer teamets leverans, arbetsmiljö och kompetensutveckling, kommer du:

• Engageras i våra investeringsprojekt.
  • Ta initiativ och genomföra olika förbättrings- och utvecklingsprojekt.
  • Representera oss vid samverkan kring olika frågor med kommunkoncernen och med externa partners, myndigheter och organisationer.
  • Vara en viktig del av företagets ledningsgrupp och dess arbete med strategiska frågor.

Våra olika verksamhetsgrenar medför att vi har både komplexa och varierande krav på vår redovisning. Detta gör att du kommer ägna huvuddelen av din arbetstid till frågor inom ekonomistyrning och redovisning.

Om dig
Vi söker dig med ett genuint intresse för samhälls- och hållbarhetsfrågor, och som med hög kompetens kan ta ansvar för olika stabsfunktioner hos oss.
För att lyckas tror vi att du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi och flera års arbetslivserfarenhet från kvalificerat arbete inom ekonomi eller controlling. Ditt ledarskap kännetecknas av öppenhet, respekt och tilltro till andra. Du stöttar och utmanar din omgivning till att utvecklas som grupp, som individer och inom sina olika kompetensområden.

Du kommer ha många olika kontakter och samarbeten i en rad olika frågor, därför är det viktigt att du trivs i sådana sammanhang. Du behöver också ett stort intresse för ekonomi och verksamhetsutveckling, samt för vårt arbete inom energifrågor och hållbar samhällsutveckling.

Välkommen till oss!

Om du känner igen dig i beskrivningen och dessutom, likt oss som redan jobbar här, är en glad och hjälpsam lagspelare, då kommer du passa perfekt i vårt team. Är du nyfiken på lite mer information? Kolla gärna på Västervik Miljö & Energi och vår hemsida https://www.vmeab.se Läs vår årsredovisning https://vme.sigbit.site/reports/2023
Om du vill veta mera om att flytta till kommunen kan du få hjälp av Inflyttarservice. De hjälper dig gärna med tips, information och kontakter för bostad, skola, barnomsorg med mera. De ordnar även träffar och aktiviteter för dig som är ny i kommunen.

Vi samarbetar med AS&B Executive, för mer information kontakta Mikael Jacobsson 0725-130 690, mikael.jacobsson@asb-executive.se. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt dock senast den 15/5 via www.asb-executive.se.

Välkommen!

Jag berättar gärna mer!