Skip to main content

Löne- och Ekonomiadministratör till Schedevi Psykiatri AB.

Placeringsort: Rimforsa

Löne- och Ekonomiadministratör till Schedevi Psykiatri AB.

Är du en strukturerad och noggrann person med erfarenhet av löneadministration? Har du ett öga för detaljer och vill bidra till att skapa en bättre tillvaro för personer med behov av stöd, tillsyn och omvårdnad? Då kan du vara den vi söker!

 

Om jobbet
Till Schedevi Psykiatri söker vi dig som vill förstärka vårt administrativa team, idag bestående av vår administrativa chef, vår HR-specialist, samt vår ekonomiassistent. 

Du kommer jobba brett med administrativa uppgifter, i första hand med löneadministration, inklusive löneberäkningar, skatteavdrag och rapportering m.m. tillsammans med vår HR-specialist. Utöver detta kommer du tillsammans med vår ekonomiassistent och administrativa chef även hantera löpande bokföring, leverantörsbetalningar, kundfakturering, månadsavstämningar m.m.

Vi har ett pågående utvecklingsarbete med att effektivisera och digitalisera våra arbetsprocesser och ser gärna att du kan hjälpa oss i detta arbete. Totalt hanteras ca 240 löner, vi använder Hogia Lön, Hogia Personal, samt SoftOne tid och bemanning.

I rollen som löne- och ekonomiadministratör kommer du ha en central roll i att säkerställa att våra anställda får rätt lön i rätt tid och att alla lönerelaterade processer hanteras smidigt och effektivt.

Din arbetsplats kommer vara i Rimforsa, men du kommer ha kontakt och samarbeta med kollegor i alla tre regionerna, både digitalt och på plats, så visst resande i tjänsten förekommer.

Om dig
För att lyckas behöver du ha både utbildning och erfarenhet av arbete med löneadministration. Du måste gilla att arbeta med en blandning av arbetsuppgifter och att även vilja effektivisera och förbättra arbetsprocesserna.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är flexibel, positiv och tycker om att arbeta med uppgifter som ofta är återkommande. Din goda kommunikationsförmåga och ditt servicetänk hjälper dig att skapa bra relationer med både medarbetare och chefer.
Vi vill också att du har förmåga att bidra till vår måluppfyllnad, goda arbetsmiljö och trivsel.

Om oss
Sedan 1942 har vi erbjudit stöd och vård för vuxna personer med psykiskt funktionshinder. Vi finns i Östergötland, Västergötland och Småland.
Vår framgång bygger på att vara en hälsofrämjande arbetsplats där kompetensutveckling och god arbetsmiljö står i fokus. Vi har korta beslutsvägar där delaktighet och utveckling underlättar så väl din egen, som vår totala utveckling.
Vi jobbar även aktivt mot att minska vår miljöpåverkan och med att utveckla kvaliteten i vår verksamhet, kvalitetsindex placerar oss topp fem i landet!

Hos oss kommer du samarbeta med engagerade kollegor och chefer för att uppnå bästa möjliga verksamhet. Läs mer på www.schedevi.se

Välkommen
Din ansökan vill vi ha senast den 21/10 via www.asb-executive.se Om du vill veta mer, kontakta gärna Mikael Jacobsson på AS&B Executive 0725-130 690.


Jag berättar gärna mer!

Mikael Jacobsson
0725 130 690