Näringslivs- och kommunikationschef

Placeringsort: Kisa

Vi i Kinda kommun söker nya kollegor!

Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna.

Näringslivs- och kommunikationschef till Kinda kommun

Kinda kommun med sina 10 000 invånare har ett blomstrande och livskraftigt näringsliv. Här finns flera medelstora företag i olika branscher, samt ett stort antal mindre företag. Andelen företagare i Kinda ligger ca 30% över riksgenomsnittet. Vi söker dig som vill fortsätta att utveckla kommunens näringslivsarbete, stärka varumärke, platsvarumärke och attraktionskraft, allt för att främja tillväxt, inflyttning och nya etableringar.

Det här är ett uppdrag för dig som trivs med ett tydligt utvecklingsinriktat arbete tillsammans med näringsliv, politik och kommunens olika förvaltningar. Näringslivsdelen handlar om att främja kommunens tillväxt och ansvar för god service till våra företag, kommunikationsdelen säkerställer att all vår kommunikation är tillgänglig och tydlig, både internt och externt och bidrar till att stärka varumärke och förtroendet för Kinda kommun.

Viktigt i denna roll är att skapa och upprätthålla goda relationer med företag, organisationer och föreningar. Allt för att ha god förståelse för deras situation, önskemål och andra relevanta fakta för att identifiera tillväxtmöjligheter och kunna bistå på bästa sätt.
Du kommer ha en central roll i arbetet med att skapa gynnsamma förutsättningar för näringslivet och för att Kinda kommun ska vara en attraktiv plats att leva, bo och driva företag i.

Du initierar och driver olika projekt, arrangemang och utvecklingsinsatser. Ett exempel är arbetet med att utveckla och stärka varumärket Kinda kommun och platsvarumärket Sjöriket Kinda. Ett annat exempel är att utveckla våra interna processer så att vi är effektiva och nyttjar resurser och idéer på bästa möjliga sätt.
Att utveckla det interna och externa kommunikationsarbetet är också viktigt. Vårt sätt att kommunicera ska stärka förtroendet för kommunen, säkerställa en god dialog mellan kommun och dess omvärld med invånare, företag, besökare, media och andra aktörer i samhället.

Du leder en avdelning med fyra kompetenta medarbetare, rapporterar direkt till kommundirektören och ingår i kommunens ledningsgrupp.

Vad behöver du för att lyckas?

Vi ser att du behöver en relevant högskoleutbildning samt en gedigen erfarenhet av att leda strategiskt och operativt arbete inom näringslivs- och tillväxtområdet. Ett stort samhällsintresse och erfarenhet av kommunikation och marknadsföring inom offentlig sektor är också värdefullt.

Din personlighet, som vi värderar högt i denna rekrytering, präglas av gott ledarskap, struktur i arbetet och en positiv utvecklingsinriktning. Du är en relationsskapare och initiativtagare som inspirerar och engagerar din omgivning, du trivs i att företräda kommunen och vara ansiktet utåt, att leda möten och driva utvecklingsprojekt. Du kan identifiera och berätta om alla de fina förutsättningar och möjligheter som finns i Kinda kommun.

Välkommen till Kinda kommun!

Här kommer du arbeta tillsammans med kompetenta, positiva och resultatorienterade kollegor i ett utvecklingsorienterat sammanhang. Vi värdesätter ”tillsammans-kultur”, prestigelöshet och öppenhet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Kisa där kommunkontoret ligger. Möjlighet till distansarbete del av tid finns.

Låter detta spännande?

I denna rekrytering samarbetar Kinda kommun med AS&B Executive. Kontakta gärna Mikael Jacobsson 0725-130 690, han har all information du kan behöva, och titta även på kinda.se

Din ansökan lämnar du senast den 25/2 via www.asb-executive.se

Jag berättar gärna mer!