Ombudsman/kanslichef till Östergötlands läkarförening

Placeringsort: Linköping

Östergötlands läkarförening är Sveriges läkarförbunds lokalförening för läkare i Östergötland och vi företräder ca 2 100 medlemmar. Vi är som lokal arbetstagarorganisation en egen juridisk person under Sveriges läkarförbunds paraply. Vi arbetar för konkurrenskraftiga löner, god arbetsmiljö och att våra medlemmar ska erbjudas adekvat fortbildning. Vårt löpande arbete leds och genomförs av en anställd ombudsman/kanslichef som rapporterar till föreningens styrelse. Då vår nuvarande ombudsman/kanslichef går vidare till en ny tjänst inom Sveriges läkarförbund rekryterar vi nu hans efterträdare.

Vi söker dig som lockas av stort eget ansvar i en viktig roll som representant för våra medlemmar i Östergötland. Arbetsuppgifterna är breda och särskilt viktigt är det utåtriktade arbetet och vikten av att upprätthålla och vårda goda relationer gentemot arbetsgivarna/arbetsgivarorganisationerna, fackliga förtroendevalda samt våra medlemmar. Uppdraget omfattar dessutom bland annat:

  • Förhandlingsansvar för kollektivavtal gentemot Region, kommuner samt privat sektor inom länet.
  • Vara stöd till våra förtroendevalda i deras fackliga arbete såsom förhandlingar, lönerevisioner, arbetsrättsliga frågor mm.
  • Företräda medlemmar i enskilda förhandlingar eller vara stöd till de som behöver det i sin arbetssituation.
  • Vara uppdaterad när det gäller förändringar inom lagar och avtal som berör vår verksamhet. Det kan exempelvis gälla förändringar inom arbetsrätten eller nya föreskrifter från Socialstyrelsen, Arbetsmiljöverket med flera.
  • Ansvara för fackliga utbildningar av våra förtroendevalda.
  • Sköta kansliets administration som omfattar ekonomi, personuppgiftshantering, administration inför och vid styrelsemöten, arkivhantering med mera.

Du har akademiskt examen, sannolikt inom juridik eller HR och gedigen kompetens och erfarenhet av att arbeta med arbetsrättsliga frågor och förhandlingar. Erfarenhet av fackligt arbete liksom erfarenhet av hälso- och sjukvårdsjuridik är meriterande.

Som person värdesätter vi särskilt att du är service- och samarbetsinriktad samt har förmågan att skapa goda och förtroendefulla relationer. Du måste även ha en god empatisk förmåga men också förmågan att vara rationell och se sakligt på olika frågor. Uppdraget innebär hög grad av frihet att själv planera ditt arbete, vilket ställer krav på god struktur, hör grad av ordning och noggrannhet.

Välkommen med din ansökan senast den 11 juni!


Jag berättar gärna mer!

Conny Besterman
070-618 11 62

AS&B Executive grundades år 2002 med syfte att öka framgången för våra uppdragsgivare genom att säkerställa kompetensförsörjning av exekutiva befattningar. Vi har sedan dess varit en av regionens ledande aktörer inom rekrytering och utveckling av chefer och specialister inom såväl offentlig som privat sektor.

Inom AS&B Executive har vi fokus på, rekrytering, Executive Search, interimslösningar, fördjupade personbedömningar och ledarutveckling.

Att ha en effektiv och strategisk partner över tid i det viktiga kompetens och utvecklingsarbetet är en riktig stark konkurrensfördel för dig som kund. Vi hjälper er med allt som behövs för att bygga framgångsrika team och starka organisationer med ett starkt och hållbart ledarskap. Välkommen att kontakta oss så berättar vi mer!

 013-24 49 80 | info@asb-executive.se

facebook icon linkendin icon



2023 © AS&B Executive

Läs om vår personuppgiftspolicy

LINKÖPING,  013-24 49 80 | STOCKHOLM,  08-31 98 50 | MALMÖ, 0704-28 02 65